vrijdag 22 augustus 2014

Zuinig of gierig?

Gisteren waren we aan het 'shoppen' , we deden de weekboodschappen en hadden nog wat schoolspullen nodig voor het nieuwe schooljaar van de kinderen.

Naarmate we van winkel naar winkel gingen begon ik me iets te realiseren : hier kochten we wat gymspullen, daar een nieuwe agenda, nog even een kop koffie bij de V&D. Het idee dat we best veel geld aan het uitgeven waren gaf me echt een naar gevoel.

Hoe anders was dat een paar jaar geleden toen gezellig shoppen nog een mooie manier was om een verder wat saaie dag door te komen.

Toch realiseerde ik me wel dat het zuinig leven niet moet doorschieten in gierig leven. Dat ik voor mezelf beknibbel en weinig uitgeef is ok, maar de kinderen hoeven daar geen last van te hebben. Ik heb dan ook mijn mond gehouden en we hebben er toch een gezellige dag van gemaakt. 

1 opmerking:

  1. Groot gelijk heb je, je kinderen hoeven er geen last van te hebben. En alleen even ergens wat drinken kan echt geen kwaad, want hoe vaak doe je zoiets...? Bijna nooit denk ik dan... Zeker niet tijdens het boodschappen doen... En de schoolspullen moeten er toch komen....
    Fijn weekend,.lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen